Wydarzenie hybrydowe – czym jest i jakie ma zalety?

Wydarzenie hybrydowe to już część teraźniejszości, która z pewnością tylko będzie się rozwijać i to w niedalekiej przyszłości. Wydarzenia hybrydowe angażują uczestników zarówno osobiście jak i w świecie wirtualnym zwiększając drastycznie zasięg eventu. Wydarzenie odbywa się w danej lokalizacji, takiej jak np. sala konferencyjna, ale dzięki wykorzystaniu technologii staje się ono dostępne dla wirtualnych uczestników. Możliwości jest wiele. Eventy hybrydowe mogą być wykorzystywane w organizacji konferencji, warsztatów, targów, wystaw, kameralnych spotkań biznesowych i tych organizowanych z wielkim rozmachem.

Wydarzenie hybrydowe – jak to działa?

Organizacja eventu hybrydowego wymaga od nas przygotowania niejako dwóch wydarzeń. Zarówno bowiem te osobiste jak i wirtualne aspekty wymagają odpowiedniego planowania z dbałością o szczegóły.

Część stacjonarna wydarzenia – na żywo (in-person) wiąże się np. z koniecznością znalezienia właściwego miejsca, które będzie dostosowane do organizacji danego wydarzenia. Czynniki takie jak lokalizacja, dostępność i design określą ton i wpłyną na pierwsze wrażenie jakie odniosą uczestnicy. Upewnijmy się, że dla uczestników będzie to pozytywne doświadczenie. Istotne jest, aby wziąć pod uwagę praktyczne aspekty takie jak połączenia komunikacyjne, noclegi, parking, zaplecze gastronomiczne i ceny, które mogą mieć wpływ na frekwencję. Zaplanuj kilka niespodzianek dla uczestników, tak aby ich zaskoczyć i podtrzymać zainteresowanie.

Część wirtualna – wysokiej jakości sprzęt i jakość połączenia będą z kolei kluczem to sprawnej organizacji wydarzenia online. Zminimalizujesz w ten sposób ryzyko wystąpienia problemów technicznych. Wykorzystaj w pełni dostępne technologie a sprawisz, że będzie to niezapomniane wydarzenie. Upewnij się, że uczestnicy będą mieli różne możliwości angażowania się w eventu, np. za pośrednictwem czatu.

Eventy hybrydowe – jakie mają zalety?

Podstawowe korzyści to:

  • uczestnictwo z dowolnego miejsca na świecie – z racji transmisji online uczestnicy mogą brać udział w evencie z dowolnego miejsca w kraju a nawet świata, bez konieczności wydawania fortuny na dojazdy!
  • różne formy przekazu treści – treści z wydarzenia mogą być przekazywane na wszystkie platformy mediów społecznościowych co dodatkowo zwiększa też zasięg. Mogą one być również wykorzystane do przyszłego marketingu lub dystrybucji wśród delegatów, tak aby mogli w dowolnym momencie powrócić czy tez odnieść się do przemówienia, pytań czy odpowiedzi, które pojawiły się podczas organizowanego wydarzenia
  • zwiększenie zasięgu wydarzenia i jego dostępności dla różnych grup odbiorców – wydarzenie hybrydowe umożliwia znaczne zwiększenie zasięgu przy minimalnych – w porównaniu do efektów – kosztach. Nie potrzebujesz większego obiektu, większej liczby pracowników i przystosowania przestrzeni do większej liczby uczestników