O kanibalizacji – stronach z tymi samymi frazami

Występowanie tych samych słów kluczowych na wielu stronach na dłuższą metę okazuje się problemem. Zjawisko to zostało nazwane kanibalizacją, żeby jeszcze bardziej zobrazować je użytkownikom sieci poprzez skojarzenie wzajemnego “pożerania się” fraz. Nie można tego zjawiska uniknąć w stu procentach, jednak w przemyślany sposób można przeciwdziałać. Na początek wystarczy unikać powtórzeń fraz zwłaszcza w tytułach artykułów. Kanibalizacja najczęściej dotyka sklepów internetowych, gdzie wiele produktów ma podobne opisy oraz nazwy, występuje między wieloma stronami, dlatego istotne jest stworzenie grup produktowych. Dowiedz się więcej na temat pozycjonowania stron www.

Kanibalizacja – zmora sklepów internetowych

Za przykład podajmy różne rodzaje obuwia. Dziś na stronie sklepu internetowego możemy z paska wybrać właściwy dla nas rozmiar. Zdarzyć się może jednak tak, że każdy rozmiar mieć będzie osobną podstronę. Takie rozwiązanie wprowadziłoby spore zamieszanie w pracy robotów Google. Nie wiadomo bowiem, której strony tak naprawdę dotyczy zastosowane słowo kluczowe. Wybór systemu nie zawsze może być pozytywny dla pozycjonowanej marki. W ten sposób okazać się może, że trzeba zapomnieć o osiągnięciu szczytu w wynikach wyszukiwarki przez brak dopracowanej architektury komunikatu.

Kanibalizacja – pomieszanie fraz potęgujące chaos

Sytuacja zaczyna nas przerastać, jeśli określone frazy podpięte są nie tylko pod stronę kategorii, ale także pod strony produktowe i markowe. Rozwiązaniem na ten problem jest zachowanie ścisłej kolejności, hierarchii, za pomocą której grupuje się produkty w określone zespoły, a pod te zbiory skieruje się już szczegółowe podstrony prezentujące określone produkty. W sklepach internetowych kanibalizacji ulegać mogą produkty przeznaczone dla mężczyzn i kobiet, jeśli nie zostaną w odpowiedni sposób opisane. Jeśli nie uda się nam uniknąć zjawiska kanibalizacji, możemy skorzystać z linków kanonicznych. Jest to jednak tematyka, którą zajmują się najbardziej wyspecjalizowani pozycjonerzy. Targetowanie odbyć się może za pomocą zastosowania jeszcze jednej, głównej frazy, określającej nadrzędną kategorię produktową.

Kanibalizacja – powszechna na blogach

Często na blogach pozycjonerzy spotykają się z zaistniałym zjawiskiem kanibalizacji, w dużej mierze jest to spowodowane złym zarządzaniem stroną. Wszystko przez to, iż piszący blogi zmuszeni są przez system WordPress do stosowania kategorii, dzielące artykuły na pewnego rodzaju listy. Strony podzielone na kategorie łatwiej się wyszukuje, jeśli czytelników bloga interesuje tylko jedna tematyka czy zagadnienie. Kanibalizacja widoczna jest na przykładzie tworzenia tytułów artykułów nawiązujących do nazwy kategorii na blogu. Specjaliści SEO odradzają więc tworzenie serii wpisów kilkuczęściowych, a opartych na jednym i tym samym tytule. Posiadanie sklepu internetowego z modułem blogowym nie jest w praktyce wcale taką prostą i oczywistą sprawą jak się wydaje. Umiejętność operowania różnymi frazami i świadomość popełniania błędów zdecydowanie się przydaje.